הראשון לציון בכנסת: "לקרב את החוק לתורה"

אבי יעקב | צילום: דוברות הכנסת No Comments on הראשון לציון בכנסת: "לקרב את החוק לתורה"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"לקרב את החוק לתורה" כך קרא הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף בטקס שנערךבכנסת, לרגל יום הולדת של הכנסת, שמצוין בכל שנה בט"ו בשבט. מידי שנה, מציינים בכנסת את יום הולדתה של הכנסת, בתפילה חגיגית בבית הכנסת בהשתתפות יו"ר הכנסת והרבנים הראשיים לישראל.

יו"ר הכנסת ח"כ יולי יואל אדלשטיין ציטט בטקס מדברי התלמוד, את דברי רבי ישמעאל שאמר שהתורה מצווה בציווי חיובי "ואספת דגנך". התורה מנחה אותנו לעסוק ביישוב ארץ ישראל בחקלאות וביישובו של עולם.

יו"ר הכנסת הביא מדברי החתם סופר שאמר שדבריו של ר' ישמעאל אמורים דווקא בארץ ישראל. "העבודה בקרקע, ולהוציא את פרותיה, היא מצווה משום יישוב ארץ ישראל. ועל זה צוותה התורה, "ואספת דגניך". בארץ ישראל ישנה מצווה ליישב את הארץ, לעסוק בחקלאות, ולהוסיף בבניין ארץ ישראל. מצאנו תנאים ואמוראים שעסקו בחקלאות, כיון שזו מצוות יישוב הארץ. החתם סופר מוסיף ואומר, שלא רק עבודה חקלאית היא מצווה, אלא גם כל עבודה, אומנות ומשלח יד, הם מצוות יישוב הארץ. כיון שבכך העובד תורם ליישוב ולפיתוח הארץ".

הראשון לציון והרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף אמר שבימים אלו בהם רואים את הפריחה באילנות, ברור כי הפרחים הם האמצעי, וכי המטרה, הם הפרות שיגדלו לאחר נשירת הפרחים. מתי הפרחים נובלים ? לקראת חודש סיון, חודש מתן תורה לפי שהתורה, היא העיקר.

הרב יוסף פנה לחברי הכנסת ואמר "תעשו הכל כמה שאפשר, לקרב את החוק, לתורה. אם היה אפשר שהכול יהיה עפ"י התורה, זה יהיה מצויין. אבל אני ריאלי, אני לא יוסף בעל החלומות ולכן צריך לדעת כמה שיותר לקרב את החוקים, שיהיו ברוח התורה. "תעשו למען ארץ ישראל ולמען עם ישראל", קרא הרב יוסף לחברי הכנסת.
נשיא מועצת הרבנות הראשית לישראל הרב דוד לאו אמר, "בני ישראל נצטוו לנהוג בדרך ארץ, לפני שהם קיבלו את התורה. ה' אמר לבני ישראל, בלי דרך ארץ, אין לכם למה לבוא להר סיני לקבל את התורה. בבית הזה צריך לזכור את המושג דרך ארץ. הרב לאו קרא לחברי הכנסת "לדבר אחד אל השני, ולא אחד על השני, ובכך יצאו מהבית הזה חוקים טובים". אמר הרב לאו.

בטקס השתתפו חברי הכנסת ניסן סלומינסקי, זבולון קלפה, מרדכי יוגב, אברהם מיכאלי, ניסים זאב, משולם נהרי, יצחק ועקנין, דוד אזולאי, משה פייגלין, ישראל אייכלר ואורי מקלב. וכן עשרות רבות מעובדי הכנסת. הטקס הסתיים בברכת בורא פרי הגפן על כוס יין, לחיי הכנסת.



0 תגובות